Brand din konsulent glans

Dagens konkurrencepræget markedsplads for konsulentydelser er ikke længere lydhøre over for strategier for markedsføring, der arbejdede i fortiden. De tjenester, du leverer bør taler meget om din konsulentbranchen. Tænke over, hvad der sker når du hører sætninger som ‘den ultimative køremaskine,’ ‘ikke forlade hjemmet uden det,’ og ‘bare gøre det..’ Chancerne er gode, at du kan umiddelbart forbinder dem med BMW, American Express og Nike. Disse virksomheder har mestret «brand glans.» Brand din konsulent glans, fordi fremtiden for din virksomhed, afhænger af det.
Der er et gammelt ordsprog, ‘opfattelsen er virkeligheden. Simply erklærede, ligger opfattelsen af en brand i dens evne til at påvirke en klient adfærd. Når du har med held mærkevarer din virksomhed, i klientens øje er der ingen service i marketplace helt ligesom din service.
Alle rådgivende virksomheder bør have en særskilt, bæredygtig og konkurrencedygtig fordel at differentiere deres tjenester fra konkurrencen. Jeg kalder denne proces for at identificere din fordel «Mærke din Consulting glans.»
Her er seks enkle trin til at mærke og differentiere dine tjenester i den nye økonomi.
1. Tænk klient fokus først.
Kundens virkelighed: Consulting virksomheder findes til at servicere kunder. Udvikle en klient visitation kalender og planlægge i-person besøg. Ser kunden i øjnene og sige, “Jeg er her til at betjene dig.” Opfølgning og følge op på alle klient relaterede spørgsmål i tide.
Oprette et klient spørgeskema, så klienter kan vurdere effektiviteten af dine tjenester. Du vil have dem til at fortælle dig, hvordan du laver og hvad du kan gøre for at tjene dem bedre. Det er også en måde at opdage hvilke udfordringer, de står over for i øjeblikket. Være ubarmhjertig i din klient fastholdelse indsats.
2. oplev en klar fordel, der vil skille dig ud fra konkurrenterne.
Start med at artikulere din ‘unikke marketing proposition,’ en opgørelse over alle de kvaliteter og egenskaber, der sætte dine services ud på markedet. Analysere dine tjenester: hvad færdigheder og tjenester kan vi give der er særprægede, målelige, og tilføje værdi? Hvilke af vores tidligere succeser kan vi udnytte i marketplace? Og glem ikke at bede kolleger hvad de ser som din konkurrencemæssige styrker.
Kommunikere disse meddelelser, styrke din unikke marketing proposition, når som helst du har en mulighed for at skrive eller tale om din konsulentfirma og hvad du har at tilbyde til potentielle kunder.
3. skabe omtale.
Hvad andre siger om dit brand er langt mere kraftfulde og troværdig end hvad du kan sige om det selv.
Når det kommer til branding din konsulent glans, er positiv omtale i medierne eller ord i munden langt overlegen i forhold til reklame. Så hvordan du genererer omtale ‘buzz’? Oprette en brummer om dit brand ved at være synlige: taler på seminarer, udgiver et nyhedsbrev på din hjemmeside, deltager som vært eller gæst på tv eller radio talk shows, skrive en kolonne i en velrenommeret fagblad, og networking.
4. fremme en stærk opfattelse af kvalitet i kundens sind.
Hvad er kvalitet, hvis ikke en opfattelse, der er bosat i sindet af klienten? Du bygge kvalitet immaterielle omkring tillid, pålidelighed, fremragende folk og innovative klient-tjenester. Vise kunder, at du kan fortolke og behandle deres oplysninger for at konvertere det til resultater orienteret løsninger. Hvad du siger er vigtig, men hvad du gør er endnu vigtigere for at styrke deres opfattelse af din mærke kvaliteten.
Holde kommunikationslinjerne åbne. Målet med branding din konsulent glans er at overbevise kunden, at dit brand er værd deres tillid og værd en merpris.
5. oprette dine legitimationsoplysninger som en førende på området.
Klienter gerne ved de gør forretninger med førende i branchen. Gøre kunder opmærksomme på din rådgivning indsigt, tilstedeværelse og engagement. Kende dine kunders virksomheder inde ud – hvad de gør, hvorfor de gør det, hvordan de gør det.. Tout din virksomhed succesfuld track record af realisering i arbejder med virksomheder som deres.
Opbygge og opretholde troværdighed med klienter ved at styrke dine kunderelationer, udvikle en fastholdelse klientstrategi, demonstrerer du værdien dine nye kunder, og gå den ekstra mil for dem.
6. praksis konsistens i opbygningen af din konsulent glans.
Holde fokus på implementering af branding af din konsulent glans. Holde sig ajour med markedsføring tendenser i dit erhverv og placere dig selv som en anerkendt ekspert. Få mest muligt ud af din unikke marketing proposition. Fremskynde og ophøje den opfattede værdi af dit brand på markedet.
Kort sagt, for at mærke din konsulent glans, vide, hvad du har at tilbyde, ved hvordan man skelner det, og vide hvordan markedet det.