Udøve Super fond valg

Super valg lovgivning vil snart give flere australiere et valg om der styrer deres superannuation. Jeg håber, at denne fortælling bidrager til at gøre det klart, hvorfor det er vigtigt.
Har for nylig ændret min beskæftigelsesstatus har jeg haft lejlighed til at gennemgå min superannuation situation. Jeg har altid vidst at gebyrer varierede mellem midler og dette kan få indflydelse på den endelige udbetaling, men jeg var ikke klar over, hvor stor denne faktor var indtil jeg gjorde mit beløb.
Hovedparten af min super er i en industri-fonden, som tilbyder tjenester for medarbejdere inden for uddannelsessektoren. Lad os kalde dem Super fond A. De har over gennemsnitlige afkast og meget lavt afkast. De få gange jeg har haft til at beskæftige sig med dem. var personalet høflige og effektiv.
Jeg har haft nogle penge i en anden fond, Super fond B, i ganske mange år. Jeg samlet nogle penge i det, mens jeg var på en tidligere arbejdsgiver. Gebyrerne, der var høje, men jeg var låst til fonden på grund af høje exit gebyrer, indtil jeg vendte 55.
Jeg besluttede at konsolidere min midler under forberedelse for at udvikle en omfattende pensionsordning. Så besluttede jeg at rulle mine penge over fra Super fond B i Super fond A. Jeg har gjort lignende ting i fortiden med minimal ballade. Du bare udfylde en standardformular og send det til fonden hvor du ønsker penge ender. De kontakte andre fonden og det er alle fast i et par dage. Godt Thats hvordan det fungerer i de fleste tilfælde.
Men dette skete ikke med min ex venner på Super fond B. De modtog min anmodning om at rulle over mine penge og besluttede at malke mig endnu en gang.
Første skridt var at ignorere anmodning for et par dage. Derefter General manager rådgiver og kundeservice, lad os kalde ham Chuck Berry, skrev et brev fuldt af spurious og irrelevante oplysninger. Jeg modtog det seks dage efter datoen, brevet selvom jeg bor i samme by. Brevet siger nogle former er under udarbejdelse og vil blive sendt i et par dage, jeg kan høre min bankrådgiver i mellemtiden.
Jeg besluttede, at nok var nok og ringede kundeservice. Hvor er “former”? Andre virksomheder ikke har former de bare i overensstemmelse med instrukserne fra deres kunder, hvorfor ikke Super fond B
Det var en meget oplysende oplevelse. Efter at have talt til flere droner og drongos forlangte jeg at tale med Chuck Berry, forfatteren af brevet, så jeg kunne forklare, at det var mine penge, Super fond B blev udbetalt til at administrere det, ikke at hindre min skriftlige instrukser og, hvis det er nødvendigt, at udtale sig om hans herkomst.
Jeg fik at vide, Chuck Berry ikke var tilgængelige, men at alle netop udsendt mail over hans underskrift. Ah jeg kan se, men er han virkelig eksisterer? Jeg fandt aldrig ud af.
Jeg sætter på min bedste telefon råbe stemme og forlangte “formularer” blive leveret. Til min overraskelse blev de sendt. Men de viste sig for at være en seks sider langt brev, igen fra Chuck Berry, fuld af det samme nonsens, men søger ingen yderligere oplysninger end hvad der var på den oprindelige form de har modtaget fra Super fond A. Det indeholder ikke nogen instrukser om at vende tilbage “form”
Så jeg sætte på min telefon, råbte stemme igen og sagde jeg kom ind på kontoret til at hånd levere “form” og samle checken. Det lykkedes mig at overbevise en af Chuck Berry offsiders kan forvente mig 3 kl.
Så når ankom til Super fond BS kontor jeg bad om Chuck Berry’s offsider afkøles mine hæle i receptionen og ventede et par minutter. ikke vises, men den kontor dreng bragt ned et andet brev fra Chuck Berry, og checken. De det mindste interesseret i “former” således bekræfter ikke, hvad jeg allerede vidste – de var en meningsløs prop, bruges til at dække op ineffektivitet.
Jeg gik til anden enden af byen og deponeret checken i Super fond A. Sikke en lettelse! Selv om jeg havde mistet et par hundrede dollars på grund af aktiemarkedet ændringer over to uger sagaen, havde jeg sidst viklet ud maile mig fra Chuck Berry og hans besætning.
Erfaringer fra min erfaring er
Højere afgifter ikke giver bedre service. Super fond A omkostninger mig mindre end $3 per uge i gebyrer, Super fond B, med en lavere balance bruges til at koste mig omkring $10 per uge.
Polstre og overbemanding fører til lavere niveauer af service. Det overdrevne bureaukrati på Super fond B opfinder procedurer og “formularer” i et forsøg på at overbevise ledelsen, at det udfører en tjenesteydelse. Uundgåeligt bliver et bureaukrati i denne tilstand et fristed for mennesker med lidt idé af service, men med en stærk vilje til at holde sig til reglerne og til at dække til kolleger og organisatoriske mangler. Offentligheden og selskabet lider som faldende moral og sjuskede praksis erstatte munter effektivitet.
En smule af bestemmelse går en lang vej. Hvis jeg havde ventet på den langsomme slibning af hjul i Super fond B jeg kan have føler til sidst fik mine penge, aftr jeg havde betalt dem et par uger mere af “administrationsgebyrer” jeg jeg har haft en moralsk sejr, idet jeg har delvist modarbejdet ordninger af Super fond B til fratage mig mine rettigheder.
Jeg håber denne lille fortælling hjælper en person, der bliver gjort af mennesker, der bliver betalt for at hjælpe os.